Handelsvillkor

Bystenholt ApS

CVR-nr: 43794361
Silkeborgvej 84, 8680 Ry
kundeservice@bystenholt.dk

1. BETALNING

Bystenholt.dk accepterar betalning med VISA-Dankort, alla VISA-betalkort, alla Mastercard-betalkort, MobilePay och Klarna. Betalning dras först från ditt konto när varan har skickats.
Alla belopp är i DKK. danska kronor och är inkl. MOMS.

När du betalar med ett internationellt kort görs en reservation på ditt bankkonto. Vi drar endast av beloppet när vi skickar varan från vårt lager.

Bystenholt.dk använder en godkänd betalserver som krypterar all din kortinformation, vilket gör att din information inte går att läsa.

För att kunna erbjuda Klarnas betalningsmetoder kan vi komma att överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, så att Klarna kan bedöma om du kvalificerar dig för deras betalningsmetoder och för att skräddarsy dessa betalningsmetoder till dig. Dina överförda personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med Klarnas eget dataskyddsmeddelande .

2. LEVERANS

Bystenholt.dks paket skickas samma dag (om beställningen görs före kl. 12.00 en vardag). Paketen levereras under normala omständigheter inom 1-3 arbetsdagar. Paket i Danmark skickas med DAO.

Fraktpriserna för leverans med DAO till paketbutiken är 29 DKK. och 35 kr. med DAO för hemleverans.

Om du köper för mer än 349 DKK är leverans med DAO till paketbutiker gratis och leverans för hemleverans med DAO kostar endast 9 DKK.

3. KLAGOMÅRÄTT

Köplagens felregler gäller vid varuköp.
När du handlar hos oss som konsument har du rätt att klaga i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad,
utbytt, pengarna tillbaka eller en sänkning av priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid.

Om reklamationen är berättigad står vi för fraktkostnaderna. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom ihåg kvittot för utskick, så kan du bevisa att varan har skickats till oss.

Om du vill marknadsföra en produkt, måste Du kontaktar vår kundtjänst på kundeservice@bystenholt.dk, och skickar bilder som tydligt visar vad du klagar på. Om klagomålet är berättigat kommer du att informeras om den fortsatta processen i korrespondensen med kundtjänst.

Returer i samband med reklamationer sker via en etikett som skickas till dig av kundtjänst, eller via returportalen. Du är även välkommen att skicka tillbaka varan till oss på annat sätt.

Varan ska i så fall skickas tillbaka till Silkeborgvej 84, 8680 Ry.

Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott.

4. BYTE AV EN ARTIKEL

Det är enkelt och snabbt att byta dina varor med dessa 4 steg:

1. Beställ en returetikett och hitta en retursedel HÄR – Du får en returetikett som ska skrivas ut. Om du inte har en skrivare får du även en 9-siffrig kod som du kan skriva på returpaketet istället.
2. Fyll i retursedeln – Vill du ha byte är det bara att skriva på retursedeln vilken vara du vill ha bytet till.
3. Packa varorna säkert i originalförpackningen och bifoga retursedeln i returförpackningen.
4. Lämna in paketet på din närmaste DAO Pakkeshop.

Observera att det är gratis att byta varan mot en annan, men att den endast kan bytas mot produkter med ett billigare eller liknande pris. Om så inte är fallet kommer beloppet att återbetalas via den ursprungliga betalningsmetoden

5. RETURNERING AV EN ARTIKEL

Det är enkelt och snabbt att returnera dina varor med dessa 4 steg:

1. Beställ en returetikett och hitta en retursedel HÄR – Du får en returetikett som ska skrivas ut. Om du inte har en skrivare får du även en 9-siffrig kod som du kan skriva på returpaketet istället.
2. Fyll i retursedeln
3. Packa varorna ordentligt i originalförpackningen och bifoga retursedeln i returförpackningen.
4. Lämna in paketet på din närmaste DAO Pakkeshop.


Du ansvarar för att ditt returpaket är korrekt packat, och att det levereras korrekt till en DAO paketbutik och att du i efterhand kan uppvisa dokumentation för leverans i form av kvitto och spårningsnummer. Om du skickar en retur utan att använda vår returportal är du själv ansvarig för att varan når oss och har även bevis på detta i form av ett spårningsnummer.

6. Ångerrätt

Det finns 30 dagars full ånger-/returrätt på varor köpta i vår webshop.

Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag du tog emot din vara. Du kommer inte heller att kunna komma åt vår returportal efter detta. Efter max 30 dagar från mottagandet måste du meddela oss att du vill returnera en vara. Du har då 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Om du har beställt flera
olika varor i en beställning men de levereras individuellt, deadline löper från den dag du får den sista varan. Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att komma åt vår returportal och skicka tillbaka produkterna. Skickar du på egen hand och på egen bekostnad måste du kontakta oss per e-post inom 14 dagar.

Beskedet ska ske senast mejla på kundeservice@bystenholt.dk. I meddelandet måste du tydligt göra oss uppmärksamma på att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du hittar standardformuläret för avbokning bifogat längst ner i dessa handelsvillkor.

7. AVBOKNING AV EN DEL AV KÖPET

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.

8. VARANS SKICK NÄR DU SKICKER DEN RETUR

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än avsedd
är nödvändigt för att fastställa varornas art, deras egenskaper och hur de fungerar. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik.

Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde .
För att få tillbaka hela köpesumman gäller samma som vid köp i fysisk butik. Du kan testa föremålet, men inte använda det faktiskt.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen (återförslutningsbar påse eller återförslutningsbar kartong).
Om din(a) produkt(er) har speciell originalförpackning och denna saknas kan detta leda till att produktens värde minskar.

9. ÅTERBETALNING AV KÖPSBELOPPET

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag du har meddelat oss om din ånger.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om inte annat avtalats.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar oss dokumentation på att returen har kommit till oss.

Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott.

10. KLAGOMÅL

Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår webshop kan du skicka ett klagomål till: kundeservice@bystenholt.dk

Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till: Nævnenes Hus - Toldboden 2, 8800 Viborg (www.naevneneshus.dk)

För att kunna klaga måste produkten eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK och max 100 000 DKK För reklamationer på kläder och skor måste priset dock ha varit minst 720 DKK Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr


11. POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER

Genom att använda bystenholt.dk accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår datapolicy, som finnsHÄR . Vi är medvetna om behovet av lämpligt skydd och korrekt behandling av dina personuppgifter.

12. RABATTKODER

Observera att rabattkoder inte kan användas vid köp av presentkort.
Rabattkoder kan inte kombineras med andra koder, rabatter eller kampanjer om inte annat anges.

13. PERSONUPPGIFTER

Personlig information omfattar all information som kan användas för att identifiera en individ, inklusive,
men inte begränsat till, för- och efternamn, ålder, kön, privatadress eller annan fysisk adress, e-postadress eller annan kontaktinformation, oavsett om den avser personens privata bostad eller
arbetsplats. Vilka personuppgifter samlar vi in ​​och behandlar? Som en allmän regel kan du komma åt
webbplats utan att berätta vem du är eller lämna personlig information om dig själv. Bystenholt.dk behöver dock vissa personuppgifter för att kunna göra affärer med dig och leverera nyheter och andra tjänster till dig. Företaget samlar endast in de personuppgifter som är nödvändiga.

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.

Företaget samlar inte in personligt identifierbar information om dig från tredje part och lagrar inte information om betalningsmedel, t.ex. kortnummer på betalkort, bankkontonummer eller liknande.


14. TILL VEM GER VI PERSONUPPGIFTER?

Personuppgifter som lämnas på Bystenholt.dk lämnas endast vidare till:
• företagets interna avdelningar
• utvalda och pålitliga tredje parter som kan komma att använda dina personuppgifter för leveransändamål
varor eller tjänster som du har beställt
• affärspartners för att registrera och underhålla ditt användarkonto.

För att kunna vidareutveckla och förbättra Bystenholt.dk för vi statistik över hur du använder webbplatsen. Personuppgifterna registreras hos Bystenholt .dk och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.


Som registrerad hos Bystenholt .dk har du alltid rätt att skicka oss dina invändningar mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen. Förfrågningar i detta avseende ska skickas till: kundeservice@bystenholt.dk

15. COOKIES

Webbplatsen använder "cookies", som är textfiler som sparas på din dator, mobiltelefon mm. därför i syfte att känna igen det, komma ihåg inställningar, utföra statistik och rikta in annonser. Cookies kan inte innehålla skadlig kod som t.ex virus.

Standard avbokningsformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

Till:

Webshop.dk

Adress

Postnummer. och stad

e-post: xxx@xxx.dk

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________

Beställde den: _________________ Fick den: ___________

Konsumentens namn: ________________________________________________________________________________

Konsumentens adress: ________________________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: ____________________________ Datum: __________

(endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)



Handelsvillkoren uppdaterades senast den 21.01.2024

Korg

Grattis! Du får fri frakt Köp för ||belopp|| mer för gratis leverans.
Det finns inga fler lediga platser